Wednesday 21 August 2013

Sepetik Sedar

Assalamualaikum.. Yes, memang saya belum tidur lagi, syok je tengok adik dibuai mimpi dengan suasana bilik yang sejuk. Ehem, kipas baru bersihkan, well, sejuk dia macam baru lepas hujan. Hmm, okey, tak penting pun. Abaikan..

Sebenarnya baru saja lepas sahur, insyaAllah, nak start puasa enam hari ni, doakan :)
InsyaAllah, tahun ni masuk tahun kedua, aku start berpuasa enam, tahun lepas first time. Seronok perasaan dia, percayalah :)

Hmm, kali ni bukan publish sebab nak riak ke apa. Bukan. Cuma perasaan seronok yang ingin dikongsi dengan pembaca yang mungkin ada yang saya kenal, mungkin tidak. Hai, nice to meet you :) Seronok tau sebenarnya kongsi cerita dengan orang yang tak kenal ni. Bila kita cerita, mungkin *pooff* dia dah lupa. Hmm, yeke?

Lately, banyak perkara yang sukar diterima oleh hati sendiri yang berlaku. Memang aku bersedih dengan semuanya, mengakibatkan aku tak menikmati apa yang ada di depanku sekarang. Daaannn, mungkin juga aku telah menjadikan diriku sendiri seorang yang tidak redha dengan ketentuanNya, kadang tanpa sedar. Astaghfirullah al azim..

Apa yang aku tak harap terjadi, dah pun terjadi. Jadi, tugas aku sekarang adalah jalani semua yang dah tertulis. Mungkin ini yang terbaik. Lagipun, kenapa harus merunsingkan fikiran sendiri dengan perkara yang tak perlu difikirkan? Betul tak? I should live my life happily. Rugi kalau hidup hanya dengan kesedihan.

Lagi satu, hidup perlu ada matlamat, bak kata Kak Zura. Terkesan sebenarnya ayat ni Kak. Kbye :p
Hmm, tak tau nak cakap apa dah, tadi banyaaaakkk tau nak kongsi tapi.... Lupaaaaaa :(

Sampai ketemu lagi. Selamat berpuasa bagi yang berpuasa :)




No comments:

Post a Comment