Monday 28 January 2013

Third entry ~

Assalamualaikum. Hai.. Hello :D

Dah lama tak update. Pheww~ penat jawab exam. Padahal dah seminggu cuti. Kengkonon je penat.

Banyak dugaan dua minggu final exam tu. Serius ni, tak tipu. Memandangkan tempat pengajian aku terletak di Terengganu dan di Dungun, aku pun terkena sedikit tempias kekalutan taufan/tsunami tu. Macam-macam aku bayangkan, mungkin sebab cuak sangatkan, rasa macam ajal nak dekat dah ni. Masa-masa genting macam tulah baru sibuk fikir yang diri ni terlalu banyak dosa, kalau hanyut dalam tsunami tu memang tak sempat taubatlah jawabnya :'(
 
Alhamdulillah tiada apa-apa yang jadi, cuma angin di sana terlalu kuat? Hah? Kuat?? Angin kencanglah, hee :D Cuaca pun tak menentu, hujan di sana suka main cak-cak. Mula-mula lebat, tak sampai beberapa minit berhenti. Kuasa Allah SWT kan :) Tapi ada satu hal yang aku salute dengan penduduk di Dungun. Walaupun mereka tahu akan khabar berita tentang angin taufan tu, mereka acting cool, berniaga macam biasa, bekerja macam biasa, even final exam aku pun still dijalankan. Lepas habis jawab paper 8 haribulan tu, barulah lecturer bersuara mengenai angin taufan tersebut "Alhamdulillah, angin dah beralih arah". Dalam hati, aku bersyukur.
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment