Monday 4 February 2013

Sekadar Perkongsian

Assalamualaikum. Hai. Hello :D

Apa perkhabaran di sana? Adehh, ayat macam apa je. Harap sihat hendaknya. Okay, ayat surat tidak rasmi. Hee.

Banyak perkara yang terbuku dalam hati ni, tapi tak semua kita boleh kongsi dengan orang. Betul tak? Inilah yang aku rasa sekarang. Terlalu banyak sangat pendam, kadang-kadang rasa macam nak gila pun ada. Macam je, tak naklah jadi betul-betul. Minta dijauhkan. 

Apa yang mampu aku lakukan? Aku cuma mampu diam. Apa kengkawan? Diam eah, diam! Hee. Emosi tak memasal. Hmm, tulah dia, aku diam je. Diam, diam dan diam. Mengadu pun cuma pada Allah SWT, sebab Dia yang maha memahami para hambaNya kan. Kalau kita kongsi dengan orang yang rapat dengan kita pun, mereka cuma boleh mendengar keluh-kesah kita saja, peratusan untuk memahami kita sangat sedikit. Sebab itulah aku lebih memilih untuk berdiam diri. Pilihan yang tepat atau tidak? Depends kan :)

Motivate myself. Yes, ini aku buat. Macam mana nak buat tu kan? Macam ni haa *ala-ala Mak Bedah* Mula-mula kena pastikan takde orang sekeliling kita, then sedia cermin, cakap depan cermin "aku boleh, aku kuat, aku comel" ehh, tiba-tiba ada comel pula situ. Hehe, cakap yang positif tentang diri kita. Last sekali, senyum. Senyuman tu wajib manis, termanis dunia okey. 

Release kesedihan dengan mendengar ayat-ayat suci, lagu yang 'huha-huha', atau apa saja yang boleh menghilangkan sedih. Elak dengar lagu sedih ye, dikhuatiri awak akan menangis teresak-esak, parah tu. Kalau aku, aku cari orang yang boleh buat aku gelak. Contoh? Maaf, tiada contoh disediakan, hee. 

Lagi yang selalu aku buat ialah makan. Time sedih, mesti mencari aiskrim, coklat, macam-macam lagilah. Tapi, tak selalu jugalah, yang selalunya selera makan tu berkurang, tunggu sampai perut dah betul-betul sakit, barulah cari nasi. Kesian perut, terseksa. Sabar eah perut.

Rasanya tu jelah. Penat. Nak tidur. Bye. Terima kasih singgah :)

No comments:

Post a Comment