Tuesday 23 December 2014

Memori 2014

Yesterday, or should I call it tonight. 
Because it is twenty two, on the way to twenty three of December.
If you know what I mean. Eheh.

Where should I start it?
Okay..
I have feelings to this one guy.
Which I think I shouldn't have this kind of feeling.
And I made up my mind that I should stay away from him.

Before that, he asked me why this and that.
So, I have told him what I suppose to tell.
I chose for being honest about my feeling.
Then, he can accept with his open heart and mind.
Eh, alih bahasalah senang.

Dia serupa macam aku, ada perasaan suka.
Tapi, dia belum bersedia.
Sebab bagi dia, perasaan itu adalah sebuah tanggungjawab.
Tanggungjawab untuk bernikah.
Aku hormat pendirian dia.
Aku juga tidak berharap yg terlalu tinggi.
Niat aku memang ingin menjauhkan diri.
Sebab aku dapat rasa perasaan ini terlebih dari yg sepatutnya.
Aku semacam obses dengan dia.
Memang tidak patut.
Sebelum aku jauh tersasar dari landasan yg benar, lebih baik elak.
Aku pegang prinsip; selagi boleh elak, kita elak.

Dalam hal macam ni, kita perlu matang.
Aku tersenyum sendiri bila terasa diri sudah semakin matang.
Ya, belum matang sepenuhnya.
Tapi aku belajar yg redha itu perlu.
Aku redha Allah hantarkan perasaan ini pada aku.
Dan aku bersyukur, perasaan ini jatuh pada insan seperti dia.
Yang tanpa sedar sebenarnya dia menarik aku dari perkara yg sia-sia.

Aku hormat dia, aku hormat cara dia.
Mungkin sebab itu hati ini terlalu lemah hingga jatuh tanpa sedar.
Mujur, masih terlalu awal.
Sempat untuk berpatah balik.
Aku tidak minta untuk sesiapapun faham situasi ini.
Aku yg jalani, maka aku jualah yg lebih memahami.


#PieceOfWork



No comments:

Post a Comment