Wednesday 31 July 2013

Ketidaktenangan

Walau apapun yang aku ceritakan pada kau, cuma sekerat saja yang kau mungkin faham. Sebab ini kisah aku, aku yang rasa. Kisah kau mungkin lain. 

Jadi, aku berfikir, tiada gunanya aku bercerita pada kau jika cuma sekerat saja yang kau faham. Penat bercerita, yang diserap cuma sekerat? Oh, buang masa. 

Tambahan pula, kau jarang mendengar apa cerita yang ingin aku sampaikan. Bila dikaji, sukarnya kita berkomunikasi, selalu saja ada halangannya. Penat begini.

Mungkin di sebalik semua ini, ada hikmah yang lagi besar buat aku. Allah Maha Mengetahui.

Tapi, tahukah kau, ini semua kau juga puncanya? Tapi, tiada apa yang perlu dikesalkan, semua sudah terjadi. Sekarang cuma masanya untuk memperbaiki. 

Assalamualaikum.

2 comments:

  1. luahan hati ke?...apapun selesaikan dengan cara berbincang..

    ReplyDelete