Monday 22 July 2013

Nota Hati

Assalamualaikum.. Good morning..

Its been a while since I wrote here, kan? Too busy with final exams plus my Merah which is my laptop is not in a good condition. Dia sakit, sedihkan? Oh, tak? Hmm, okey. Hee..

Okey, sebenarnya tadi lagi nak menaip, lepas Subuh, tapi aku takut. Aku takut apa yang aku taip kat sini akan buat hati beberapa pihak terluka. 

Dua hari lepas, genaplah usiaku 21 tahun. Ia tidaklah seindah mana, macam hari biasa. Boleh bayang betapa luluh hati? Aku bukan mengharap hadiah semahal dan sebesar mana, aku jenis yang simple, sekadar luang masa sama-sama, keluar makan, keluar jalan-jalan, dah lebih dari cukup. Buat aku tersenyum di hari penting aku sekali setahun, bukan sebulan sekali, bukan hari-hari, cuma sehari aku minta. Maaflah kalau inipun sudah membebankan kalian semua. 

Mungkin aku pentingkan diri sendiri. Mungkin aku yang tak faham. Mungkin aku yang keterlaluan. Maaflah, diri tak sesempurna mana, terlalu sensitif. Untuk hari penting ini, aku mengharap pada dua orang penting dalam hidup aku. Aku rasa mereka tahu siapa mereka. Maaflah, ini tempat untuk aku meluahkan segala luka yang terbuku, bukan niat untuk mengaibkan. 

Saat diri terlalu kecewa, aku cari tempat untuk mengadu, ada memang ada, tapi tak cukup. Rupanya ada tempat yang lebih bermakna untuk aku luahkan segala rasa. Aku terlupa aku masih ada DIA. Kepada DIAlah aku bersujud, memohon ketenangan hati, memohon hati ini DIA pegang agar aku sentiasa redha dengan ketentuanNYA. 

Buat mama, maafkan ayang. Umur dah 21, tapi manja sangat. Sorry.. Terima kasih untuk gelangnya :D

Buat awak, maaf. 








No comments:

Post a Comment