Saturday 15 February 2014

Hasil Tadahan Air

Hai, its almost 4 am. Still awake. Buat apa? Okey, aku tadah air tadi, pukul berapa tah tadi baru ada air balik, dahlah kecik cenonet je, kenalah tunggu dengan muka bosan iolls ni. Haha, taklah, tipu je. Aku suka tunggu besen tu penuh lama-lama. Serius :)

Hm, macam perli je -.-
Abaikan, please >_<

Dalam pukul 1.30 macam tu kot tadi baru ada air balik, time tulah terdengar jiran tetangga mandi gebush gebush bunyi dia. Seronoklah kan dah ada air, dah boleh mandi. Aku sengih sorang-sorang sebab aku dah mandi petang tadi. Pastu macam tersedarlah, berlagaknya haii aku ni.. (pasal mandi je pun -.-)
Aku dengan tergesa-gesanya basuh pinggan mangkuk apa semua sambil berulangkali tengok jam. Dalam hati, "eleh, macam tak biasa tidur lewat." Tapi still rasa macam aku kena tidur awal, tapi.. airrr.. Okey fine, aku mengalahlah.. Kali ni je..

Dah kenapa laptop ni pasang lagu jiwang. Haiyoh -_-

Petang tadi pun ada jugak main tadah-tadah air ni (konon rajin), time tulah aku terfikir sejenak, betapa berharganya setitik air. Amboiii.. Tapi betul ni, tak tipu. Aku kan suka cakap sorang-sorang, suka bermonolog dalaman, suka tersengih sorang-sorang, semua aku suka. Hahaha.

Aduhai..

Hari ni jugak (14 Feb) mood aku berubah-ubah. Ada banyak sebab.. sebab result exam, sebab rahsia dan sebab rahsia. Haa tulah antara sebab-sebabnya. Aku tak kuatlah nak hadap sorang-sorang, siapa nak teman? Hee..

Pasal result tu, aku boleh terima, rezeki masing-masing Allah dah tetapkan. Tanya balik kat diri sendiri "kenapa nak sedih? kenapa tak nak bersyukur?" Pasal rahsia tu, macam aku cakap tadi, aku tak kuat nak tempuh sorang-sorang, tapi aku tau aku kuat sebenarnya (saja buat readers keliru). Okey, yang last tu pula, aku rasa aku suka tapi aku tak suka. Keliru tak? Haha :p

Maaflah, masuk air sikit sebab baru habis tadah air kan (tiada kaitan).

Sampai sini dululah, sorry kalau banyak merepek. Dah lama tak merepek, selalu merepek depan Nani je. Nani jauh. Sobs :'(

Sabah sekarang ada tempat yang banjir teruk. Tempat aku membesar dulu pun kena, minta tolong jasa baik doakan family kat sana. Risau.

So, terima kasih kepada readers tetap dan tak tetap. I love you :)
Peneman 



2 comments:

  1. tadi tengok berita beaufort bnjir! pastu tibe2 teringat DS OMG!!! hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.. Haip! jgn nak ingat2 dah, cubit nanti..

      Delete