Monday 10 February 2014

No Title

Hello :D

Sekarang kawasan aku (ceh, macam gangster), tengah mengalami masalah ketiadaan air. Lama dah, beberapa hari dah berlalu, sampai sekarang masih takde air. Tapi, alhamdulillah takdelah sampai takde air langsung. Kalau nak mandi ke apa, kenalah angkat air dari depan, bawak masuk dalam rumah.

Eee, tak tau kenapa rasa awkward cerita dalam ni, padahal pagi tadi okey je.. Why oh why?! -__-

Masa takde air, okeylah kot. Aku takdelah bising sangat, macam "bilalah air nak ada balik ni?" (padahal bising jugak sebenarnya). Time macam ni mengingatkan aku zaman-zaman time aku comel dulu (maksudnya masa kecik :p), time tu sumber air adalah perigi dan air hujan. Ini fakta. Okey, tak nak cerita pasal tu, nanti emo 
-____-

Allah SWT uji penduduk di beberapa kawasan di Selangor dengan nikmat air. Haa, nikmat panas pun sama, beberapa hari ni panas dia lain macam. Allah SWT baru uji sikit ni, lek lek (relax relax). 

Cuba bayangkan tempat yg memang takde air langsung. Macam manalah agaknya mereka hidup, kan? Nak makan, minum, mandi, semua payah. 

Sebenarnyakan, aku tak tau apa lagi aku nak merepek dalam ni. Tadi ada tau idea tu, nak menulis apa, tapi dah hilang T____T

Jadi, majulah Selangor dengan sumber air. Okey bye :/



2 comments: