Saturday 15 September 2012

Semester baru sudah ~


Assalamualaikum, selamat sejahtera juga..

Hai hai awak yang comel.. harap sihat hendaknya.

Semakin hari, malas menerpa sang pencerita iaitu aku. Hee. Malas yang sukar untuk dibendung, untuk membuka laptop dan menaip untuk berkongsi cerita dengan awak-awak yang comel. Okay, bermulalah cerita sebagai student di perantauan orang, jauh dari family dan sanak saudara. Hampir seminggu di sini membuatkan aku ‘sakit rumah’ a.k.a homesick, hee. Perosak bahasa here!!

Ya, aku tinggal jauh dari family, paling kurang pun 6 jam baru sampai sini. Tugas aku di sini adalah menimba ilmu. Itu yang pasti! Yang tak pastinya adalah tidur, tidur dan tidur. Aku tak tau kenapa sejak sampai sini, mata mengantuk memanjang. Oh, yela, di penghujung cuti hari tu, mama sibuk ajak anak sulung mama ni keluar menimba pengalaman, hehe. Itu salah satu sebab tak cukup tidur, dan sepanjang hari-hariku di sini, aku telah membalas dendam dengan tidur tak kira masa. Haha.

Minggu pertama aku lalui dengan perasaan excited. Okay, jujurnya excited untuk first day je. Mungkin rindu pemandangan kampus, siapa tahu kan. Macam-macam hal yang datang sebenarnya. Yang paling tak best, aku ada masalah nak log in student portal because of my password. Sangat tidak best di situ. Walau se’excited’ mana pun aku, yang peliknya aku tidak snap satu picture pun untuk dijadikan kenangan. Pelik bukan?

Bermulanya semester baru ini, macam-macam telah aku janjikan. Janji kepada diri sendirilah, of course. Talking about my parents, mereka tidak mengharapkan apa-apa, cukuplah sekadar yang termampu, tapi sebagai anak, mestilah kita nak buktikan yang kita ni anak yang boleh mereka banggakan, ye tak? Apa pun, aku akan cuba lakukan yang terbaik. Cuma, harapan aku, usaha aku ni diiringi dengan doa awak semua. 

No comments:

Post a Comment