Wednesday 5 September 2012

Berubah?


Assalamualaikum wbt, selamat sejahtera juga..

Hai hai.. Diharapkan semua sihat hendaknya.

Apa yang berubah? Okay, yang berubah itu sesuatu yang boleh diklasifikasikan sebagai sikap, aktiviti seharian dan juga cara. Berubah dari segi sikap, mungkin dari banyak bercakap kepada banyak berdiam. Aktiviti seharian pula daripada yang selalu dilakukan telah pun dikurangkan, mungkin. Perubahan dari segi cara ada pelbagai, mungkin dari segi cara berkomunikasi, cara makan, dan sebagainya. Mungkin awak-awak yang comel ni pun ada perubahan dari segi lain. TAPI, yang paling penting, perubahan itu mestilah ke arah kebaikan, itu merupakan perubahan termanis bagi seorang insan.

Cerita kali ini yang aku ingin kongsikan adalah mengenai perubahan yang sedikit pada diri aku. Ya, mungkin ada yang menganggap ini satu perkara yang remeh. Tapi persoalannya, perubahan itu akankah disokong oleh orang sekelilingku? 

Perubahan apakah itu? Hehe. Mestilah ke arah kebaikan. Banyak yang ingin aku ubah, tak kiralah dari segi sikap, aktiviti seharian mahupun cara. Tapi tu semua akan aku ubah secara perlahan-lahan. Paling penting, aku bermula dengan ibadah dan akhlakku. Okay, dah dah. Risau kalau-kalau disalahertikan. Awak yang comel semua doakan perubahan ini tidak hanya sementara, tapi selamanya. Aku cuma insan biasa yang mempunyai kelemahan.

Have a nice day :)

No comments:

Post a Comment