Sunday 16 September 2012

Nasihat ~

Assalamualaikum, selamat sejahtera juga :)

Apa khabar? Hee..

Alhamdulillah, masuk minggu kedua menjadi student semester ni. Macam yang aku cakap sebelum nilah, aku 'sakit rumah' sangat-sangat ni. Serius! Ingat nak balik je, sedihkan? *sambil nangis guling-guling*

Minggu ni agak sedikit tertekan keadaan aku. Aku tak tau kenapa, kadang-kadang aku boleh rasa sedih secara tiba-tiba. Serius ni, tak tipu. Okay, aku tau aku pelik. Pelik sikit je. Dah diam!
Bila sedih, mulalah cari sesiapa yang berkenaan. Antara orang-orang yang berkhidmat time aku sedih ialah mama sendiri, nenek, chenta hati, adik-adik, kawan, pakcik, abang saudara dan ada lagi beberapa orang. Ni antara orang-orang yang berjasalah. 

Lepas sedih tu dah hilang, aku tak cari dah mereka-mereka ni <------ TIPU!!

Jujurnya, aku selalu perlukan mereka-mereka ni tak kiralah susah, senang, SELALU, faham tak? Tiba-tiba emo, haha. Banyak nasihat mereka-mereka ni bagi kat aku. Ada juga yang cuma mendengar, tak kurang juga yang membuat lawak mereka. Yela, bila sedih, kita cuma nak kongsi apa yang kita rasa dengan orang lain kan, boleh menangis sama-sama, sweet gitu. Haha. Kita rasa dihargaikan bila sentiasa ada orang bersama kita tak kira sedih dan gembira, takdelah rasa macam forever alone.Ye tak, ye tak? 

Nak kongsi cerita pasal nenek boleh? Hehe. I love her forever, and she is mine always. Please jangan nak berebut dengan aku. Haha, perasan cucu kesayanganlah ni. Padahal memang pun. lalala ~
Bila kongsi masalah dengan nenek, nenek akan beri nasihat secara non-stop okay. Mulanya kita cakap pasal masalah A, nenek akan nasihatkan untuk masalah A sampai Z, seriously. Dan aku cuma mendengar dan berkata " Ya nek".. Banyaaaakkkkk sangat nenek nasihat. Oh ya, sambil nasihat tu nenek akan selitkan sikit cerita dan pengalaman nenek. Best dengar nenek cerita, yela, nenek tinggal jauh, dunia teknologilah yang menghubungkan kami. Terima kasih kepada dunia teknologi, jasamu dikenang.
Nilah nenek :)

Nenek ni biasa je orangnya, paling best, nenek sangat peramah. Nasihat yang selalu nenek berikan adalah pasal solat, maruah diri, keluarga, pelajaran, pasal cinta pun boleh kongsi dengan nenek sebab nenek tersangatlah sporting. Nenek pun romantik orangnya sebab nenek selalu ucap "I love you" "I miss you" kat cucu kesayangan nenek ni. Haha.

P/s: Kalaulah adik-adik kakak baca ni, sila jangan jealous, kakak memang cucu kesayangan nenek. Hee. Peace!

1 comment: