Wednesday 19 September 2012

Sedih lagi ~


Sekarang ni aku tak tau kenapa aku kerap sangat berasa sedih, cepat hilang mood. Sedih dia tersangat-sangat tau tak, yang amat. Sampai sebak yang aku rasa sakit kat bawah leher tu. Siapa tahu? Ada tak yang faham dan dapat bayangkan macam mana aku rasa? Never mind..

Aku tak taulah kenapa aku sensitif sangat ni. Rasa macam melampau pun ada. Kalau aku layankan perasaan aku ni, mahu menangis haaa. Haiya. Kang bertumbuk dengan perasaan sendiri kang. Susah pulakan. 

Aku pun tak faham dengan perasaan ni sebenarnya, tiba-tiba je hilang mood, terus jadi sedih. Faham tak? Dia secara tiba-tiba, ya, mungkin ada sebab, tapi sebab yang aku sendiri tak pasti. Oh, sungguh sadis rasanya :/ 

Mungkin juga disebabkan permulaan semester ni, ya mungkin. Awal-awal ni banyak pelaburan yang aku kena selesaikan, biasalah, untuk yuran, buku dan perbelanjaan harian. Permulaan ni memang fikir pasal pelaburan jelah, jujur aku cakap, eh, jujur aku taip, haha. Memang aku tak fikir sangat pasal pelajaran, ada berapa bab setiap subjek, aku sibuk kira duit je ha, tak tipu. Tidur pun dengan duit, okay, ni aku tipu, aku tidur dengan roomate akulah, apa tidur dengan duit pula. Haish. 

Sedih itu satu perasaan yang akan dirasai oleh setiap insan. Sedih tu boleh diungkapkan dengan pelbagai cara, contohnya, luahkan pada orang yang kita percaya. Kalau aku, aku jenis yang suka pendam, bukan suka sebenarnya, tapi susah nak luahkan, bila aku baru nak buka mulut, airmata dah mengalir dengan derasnya, tu yang tak best tu. Jadi, aku cuba hilangkan sedih tu dengan cara lain, selain meluahkan. First, aku cari sebab kenapa tiba-tiba jadi sedih, lepas tu, aku solat, doa pada Allah swt agar sentiasa tenangkan hati ni, then, dengar lagu, tak kisahlah apa jenis lagu pun. Part paling best, tidur. Tapi, selalunya susah nak tidur bila tengah sedihkan? Kalau susah nak tidur, aku buat apa tau, aku online. Kacau adik-adik dengan tweet-tweet yang akan buat dia terasa. Nampak kejam di situ. Hehe. 

P/s: Terima kasih singgah.  

No comments:

Post a Comment