Sunday 7 June 2015

Tersepit

"Kak, kau ni umpama anjing yg tersepit," terpacul keluar dari mulut seorang adik.

Aku pun perasan, selalu sangat tersepit, jadi orang tengah
Yang ni suruh bagitau yang tu macam ni, yang tu suruh bagitau yang ni macam tu pula
Yang ni suruh buat macam ni, yang tu suruh buat macam tu
Jangan buat ni, jangan buat tu
Seronok ke macam ni?

Aku juga yang kena mengalah, ikutkan je rentak.
Sekarang ni jarang sangat ikut rentak 'yang ni' dengan 'yang tu'
Sebab aku rasa aku tak mampu nak layan semua
Dengan kerja lagi, perangai manusia lagi, masalah sendiri lagi
Aku tak nak stress, aku tak nak sakit

Tak, ni bukan marah ke nak aibkan sesiapa
Cuma tak tau dah nak luah pada siapa
Sikit je lagi boleh gila macam ni
Ni serius punya hal
Tolonglah weh
Tolong

Tolong faham sikit pun dah cukup
Tak best tersepit
Sakit

Stress sikit, demam
Sembuh
Stress lagi, demam
Sembuh
Ulang..

Doa yang baik-baik je. Bye.






No comments:

Post a Comment