Tuesday 2 June 2015

Nahi Mood

Berada dalam keadaan emosi paling tak stabil. Cakap omputeh dia, very emotional state, entah betul entah tak. Sebab? Janganlah tanya sebab. Sebabnya kebanyakan sebab yang orang tanya, aku tak reti nak jawab. Buat-buat faham sudahlah. Bolehkan?

Hari-hari pergi kirija (kerja) tiada mood. Rasa nak telan diri sendiri. Entah apa masalah entah. Nak kata pelik, diri sendiri ni memang dah semulajadi pelik. Nak kata aneh, aneh tu adik beradik dengan pelik. Susah betul.

Kan mudah hidup kalau setiap masalah tu kita boleh lupa kejap. Contoh macam kita tinggalkan masalah kita kejap kat rumput-rumput di setiap jalan yang kita lalu setiap pagi nak ke tempat kerja. Berat rumput dengan masalah manusia. Tak logiklah aku ni. Tapi cuba bayangkan kejap.

Kalau boleh kongsi apa yg minda tengah fikir, mesti korang geleng kepala. Terlalu banyak. Nak kongsi, tak tau nak mula dari mana, tak tau nak cakap macam mana. Okay, aku share mana yang simple jelah.

Handphone rosak
Jam pun sama, time ni jugalah dia nak habis bateri
Lepas ni apalagi oi?

I have trust issues
Since semua orang nak mengambil kesempatan, nak mempermainkan perasaan
So aku ada masalah nak percaya orang

Biarpun luar nampak redha, tapi bila terlalu lama pendam, tau jadi apa?
Dendam.
YE, tau dendam tu tak elok. Entahlah.
Bukan senang.

Tanggungjawab aku makin berat
Dan aku tak tau aku boleh tahan ke tak
Sesak kepala fikir nak bayar tu nak bayar ni

Masalah wanita
Kawan baik lambat datang
Risau gila
Nak ke doktor, tapi jenis penakut jumpa doktor
Jadi aku harus bagaimana?
(Seriously, bagi aku masa, nak jumpa doktor ni macam jumpa sesuatu yang mendebarkan, bau klinik je dah takut, ni nak jumpa doktor, tolonglah faham)

Akhir sekali
Aku rasa aku ada masalah dengan diri aku sendiri
Sekian

**menangis tak berlagu**
**selalu lapar**

P/s: Sebenarnya saya dah grad! Nanti kita share. Kalau bukan kat sini, instagram beserta facebook since instagram boleh link dengan facebook dan yang sewaktu dengannya. Hiks. Sekarang malas nak post, lagipun lupa ke handphone rosak. Bai.
     





No comments:

Post a Comment