Thursday 21 February 2013

Izinkan Aku

Assalamualaikum. Hai.. Hello :D
 
Since last night, I'm getting too emotional. Sebab apa? Haaa... Ni yang rasa nak angin balik ni.. Haha. Eh, dah janji hari tu entry aku tak melibatkan emosi terlampau. Tapi, sikit takpekan? Hee :)
 
 
Aku tak tahu kenapa aku yang sering dipersalahkan. Salahkah aku untuk meminta waktumu sedikit untuk diluangkan bersamaku? Salahkah aku? Kenapa hanya aku yang cuba untuk memahami dan mengalah dalam situasi ini? Pernah sesiapa cuba bertanya padaku apa yang membuatku marah? Pernah kalian cuba memahami aku seperti aku cuba memahami kalian? Pernah kalian cuba mengalah untuk aku walaupun sehari. Pernah?
 
 
Kalaulah benar aku yang salah, betulkan aku. Jangan biarkan aku terus-terusan membenci, aku juga tidak mahu membenci. Kalau aku yang tidak faham, fahamkan aku. Jangan biarkan aku terus-terusan membuat andaian satu persatu, hari demi hari. Tenangkan aku, tenangkan aku dengan kata penjelasan dari kalian. Cukup cuma kata penjelasan, tanpa maaf sekalipun aku terima. Mungkin memang ini kisahku. Sabarkan aku dengan kata caci maki orang. Sungguh aku tidak kuat untuk hadapinya seorang diri. Izinkan aku merasa bahagia di samping kalian semua dengan waktu yang sering mencemburui kita. Izinkan aku.
 
 
 
Terima kasih singgah.
 
 


1 comment: