Saturday 20 April 2013

Cerita Sebelum Midsem

Assalamualaikum. Hai. Hello :D

Nak tahu, saya berada di rumah dan sedang bercuti midsem. Uhuii, bestlah jugak, 10 hari gitu uolls :)
Tapi, jangan haraplah kan bercuti tanpa bekal dari lecturer. Walaupun tak banyak, tapi still macam berat juga nak buat. Yela, cuti is cuti. Cuti kena relaks kan? Tolonglah sokong aku! Hehe.

Suasana di rumah walaupun kengkadang akan memberi sedikit ke"touching"an kepada aku, tapi tempat inilah yang memberi banyak erti kasih dan sayang. Hee. Semalam, belum sampai 24 jam di rumah, aku dah menangis kena buli dengan adik. Menangis teresak-esak macam kena pukul pun ada. Padahal, kena usik sikit je. Kenapa entah? 

Hmm, lagi apa ea? Haa, beberapa hari ni, aku ada menjalani pengalaman yang baru. Memang agak baru dan mengejutkan. Tapi, takdelah nak bagitahu detail sangat. Cukuplah sekadar berkongsi pengalaman. Hish, dah kenapa ayat macam artis ni? 

Pernah rasa macam mana orang permainkan perasaan kita? Aku baru je rasa, baru sangat. Haa, tu jelah yang aku boleh share pun. Kihkih. Sorry :p

Lagi satu, aku dah buat spek mata baru, ganti yang lama punya (ni pun nak bagitahu ke?). Berwarna hitam, dan ianya bukan untuk ber"pesen-pesen" atau yang seangkatan dengannya. Tapi, disebabkan tahap rabun yang semakin meninggi di bahagian mata seksiku ini, aku terpaksa pakai (terpaksalah sangatkan). Mula-mula pakai macam happy tau, sebab terasa diri comel. Kihkih. Gurauan semata. Tapi bila esoknya, kepala pening-pening. Mula-mula ingat pening biasa je, tapi berlarutan sampai 3 hari. Ni apa kes pula ni kan? 

Memang rasa nak nangis (dah nangis pun sebenarnya). Mengadu kat mama, kawan-kawan lagi hari-hari dengar sampai bosan. Nasib baik mereka layankan je. Agak lama juga, berlarutan sampai seminggu lebih. Bila tengah pening-pening lalat, sempat juga otak ni berfikir sesuatu yang agak mengada-ngada. Boleh pula aku raba-raba perut, then cakap "ada baby ke dalam ni?" Haha, mengada sangatkan? Berangan tak sudah. Nasib cepat tersedar, kalau tak sampai esoknya berangan. Haihh, over over. 

Itu saja cerita buat waktu ini. Terima kasih singgah. And ya, maaf kalau ada entry-entry yang macam puisi terlampau. Hee, itu pepoyo namanya :)



2 comments:

  1. Hehe sbnrnye pening saje2 kan? Tak tahu la plan pening kau ni smpai bila... haih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pening dahlah, hari tu plan nak pening sampai 2 minggu je. Taraaa! Tak pening dah :p

      Delete