Monday 13 August 2012

Cemburu

Assalamualaikum..

Jangan tertipu dengan tajuk di atas. Ianya adalah perasaan terhadap seorang individu yang aku fikirkan cuba merampas MAMA AKU dari aku. Tak taulah, mungkin perasaan aku je. Takkan perasaan aku pun nak mengucing aku kan. Pelik ni!

Pada aku, wanita yang bernama mama itu hak aku seorang saja. Percaya atau tidak! Terima atau tidak! She's mine! Betapa sakitnya hati bila ada yang lebih rapat dengan mama. Nak tau rasa macam mana? Sampai rasa tak boleh langsung nak pandang individu tersebut. Walaupun dah cuba banyak kali. Macam..yeah, benci. Memanglah tak baik benci orang, tapi nak buat macam mana kan? Dah cuba banyak kali okay. Tapi..tapi..tapi.. hmmm :(

Apa yang aku cuba ceritakan di sini, perasaan cemburu itu akan menghasilkan satu perasaan benci. Sesungguhnya benci-membenci itu tidak bagus ye awak-awak yang comel semua. Kalau boleh elak membenci tu, better kita elak. Yelah, sedangkan Nabi kita pun memaafkan orang yang berbuat jahat pada baginda, inikan kita yang kerdil ini. Haihhh. Bukan bajet alim ke apa, ini nasihat untuk diri sendiri je sebenarnya.

Kalaulah ada sesiapa yang boleh tolong aku hilangkan rasa cemburu ni kan bagus. Okay, takpe, aku tolong diri sendiri je. Hee. Ohh ye, antara salah satu cara nak hilangkan rasa benci adalah dengan mengingati kebaikan individu berkenaan. Contohnya, kita membenci dia dengan 1 sebab, mungkin dengan 9 kebaikan yang individu tersebut dah lakukan kat kita, rasa benci tu dah berkurang. Hmm, nak trylahhh.. Ada lagi satu, cuba elak untuk bersemuka dengan dia. Persoalannya, mungkinkah berkesan? Haha.

Selamat mencuba.
P/s: Cuba je walaupun dah lari tajuk sebenarnya. Peace!

No comments:

Post a Comment