Saturday 18 August 2012

Raya dah?


 Assalamualaikum semua..

Tengok tajuk kat atas tu pun dah tau aku macam terkejut kan? Mesti awak-awak yang comel pun terkejut kan? Ke langsung tak? Haha, kidding..

Kalau nak tau, aku macam takde mood nak raya. Nak tau kenapa? Ke tak nak ambil port pun? Lalalala~ tak kira, nak bagitau juga!

Firstly, cewahhh, macam karangan BEL la pulak. Sebab pertama, aku tak sihat. Kesian kan? Sangat kesian *sambil lap hingus*

Sebab kedua, nenek tak raya kat sini tahun ni. So sad.. *sambil lap air mata plak* Petang tadi ada call nenek tanya khabar, buat-buat happy sebab takut nenek pun nangis sama. Kesian nenek tak dapat raya dengan cucu kesayangan nenek ni (perasan di situ ye). Takpe takpe, yang penting cucu-cucu nenek kat sana layan nenek elok-elok ea. Kalau tak elok, meh sini kakak cubit sorang-sorang.

Teringat raya tahun lepas.. tahun lepas adalah tahun terakhir beraya bersama moyang iaitu ibu tiri kepada nenek. Apa yang aku harapkan semoga arwah moyang ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Raya tahun ni ala kadar je. Buat apa yang termampu. Kalau nak dibandingkan dengan negara yang tengah berperang sekarang, aku bersyukur. Kita tak perlu nak beraya dalam keadaan huru-hara. Mungkin di sana mereka tidak berbaju raya macam kita, kan? ----> iklan sebentar..

Malam ni malam raya. Aku tau awak-awak yang comel pun dah lama tau. Saja nak bagitau lagi. Lalalala ~ Apa perasaan awak-awak semua? Nak tau perasaan aku macam mana? Nak bagitau ni, hee. Rasa sedih, sebak dan bermacam-macam lagi rasa yang ada. Hal ini kerana hari ni merupakan Ramadhan terakhir tahun ni. Rasa takut kalau-kalau tahun akan datang kita tak berpeluang lagi untuk berpuasa pada bulan Ramadhan. Siapa tahu kan? Astaghfirullah al-azim.

Masa ni juga aku berfikir aku cuma ada beberapa hari saja lagi untuk menetap di rumah bersama keluarga. Bukan aku kena usir ke apa. Jangan fikir macam tu, tolong ea. Hehe. Stok cuti dah nak habis, sedih. Aku terfikir macam manalah hidup aku nanti, dahlah jauh. Makan ke tidak kat sana nanti, ni tipu. Hehe. Tapi apa pun, hidup perlu diteruskan, tetiba.

Akhir kata, selamat hari raya semua. Maaf zahir dan batin. 

No comments:

Post a Comment